Thursday, November 3, 2011

Exam Sivik , KHB & Mathematics !

Assalamualaikum readers ~ Hello .. Okay , first sekali exam Sivik .. Sivik ? Haha , like a peanut . But i thing in title Cerita Rakyat i have 4 wrongs . But saya target A's dalam Sivik . Sayangss ketat2 lahh subject Sivik . Muahaha . 


Lepas solat , kitorang exam KHB . Grr , i thing banyak yg susah you ! But Zura said , senang gila lahh .
Haha , biasa lahh budak pandai .. Memang lahh macam tu kan . Haha xoxo . But , masa mula2 nak mula exam cikgu suruh letak pensel box dekat dalam beg and beg letak dekat bawah meja . So , sebagai pelajar cemerlang lahh sangat saya pun buad ape yg cikgu suruh . Then , masa nak tandakan jawapan dalam kertas soalan dakwat mechanical pensel saya dah kontot . Jadi , saya buang lahh dakwat tuh . Sebab saya tengok ade dakwat lagi . Bila shake pensel tuh , dakwat nya tak keluar lorh . #dalam hati , why jadi mcm ni ? Rupa2 nya , dakwat tuh pun kontot jugak . Haiya , mcm mana ni ?
Dakwat dah lahh tak de . Dalam masa 5 minit , saya fikir cara untuk ambil dakwat pensel tekan dekat dalam beg . Then , i have an idea . Hope this idea gonna work . Saya pergi school menggunakan beg sandang . Then , masa saya letak beg tuh saya biarkan tali nya berjuntai . So , apa lagi kaki saya duk tarik tali beg tuh . First mmg tak menjadi . Coz beg tuh berat . Then , saya dengan sedaya upaya menarik tali tuh menggunakan kaki saya sehinggalahh beg tuh terjatuh . Memang bernasib baik , saya duduk di belakang dan cikgu tak dengar bunyi beg tuh jatuh . But orang yg duduk belakang and tepi saya dah tengok saya dah . I just said , i want to take this mechanical pencil medicine . Haha . So , dorang kata oh . Saya pun amik beg tuh dan bawak ke tepi meja saya belah dinding . And tangan saya menyeludup masuk ke dalam beg . Saya pun tengok kawan sebelahh saya , and dia cakap amik jeh ! So , saya pun amik dan mengeluar kan dakwat tadi . Dan simpan balik pensel box ke tempat asal . Fuh ~ Lega hati nih . Nasib baik masa masih panjang . Tak pernah terjangka pun yang benda ni boleh berlaku . Coz saya tak pernah hadapi problem seperti ini . This is the first time lorh !


Finish exam KHB , we go to the kiosk tu buy water . And , lepas rehat kitorang pergi bilik guru to pay some money to my beloved teacher Puan Azirah . Pay for what ?! For my clothe . I jadi pengawas lahh you ! Its for the first time lorh . What amazing ! Haha . Okay , now i know that i same with Ain . Selalu membatak tak tentu pasal . Sorry guys ~ 


So , after pray we go to our classroom . Like usual , we talk to each other . Bukan nya belajar pun . Just selak2 buku jeh . Haha . That's our habits . Haha . Then masa nak dekat periksa baru lahh terhegeh2 baca buku . Takut tak ingat lahh konon , kalau baca awal . Ahakkss ! Ape lahh ! So , exam seterusnya ialah Math . Math ?! Oh My ! Haha . Ini yang saya takut . Math lahh awak ! How ? Soalan mula2 mmg senang . But , bila sampai yg akhir ? So sorry , mmg susah .. Sorry Cikgu Naimah , if saya mendapat keputusan yg teruk pada exam Akhir tahun . I'm so sorry ! 


Okay , thats all .. Have fun okay ! Haha . Love u lahh ! Muuaahh <3  

No comments:

Post a Comment